torsdag 19 februari 2009

En helt underbar bok.

Inatt läste jag ut resten av min bok som jag fastnade i så mycket.

"Innan jag dör" av Jenny Downham.
Den är skriven om en flicka på 16 år som har leukemi, som 16 åring har man inte hunnit uppleva så mycket, därför gör hon en lista på allt hon vill göra innan hon dör. Det är allvarligare saker som lagbrott men också nåt så fint som att hitta kärleken.

Hon gör sin lista mot sin fars förtvivlan.
Det är en fin beskrivning av hela livet och den sista tiden. HUr hon har alla omrking sig.

Jag tyckte från början att boken var jätte bra med när jag hade en tredjedel kvar av boken hände något, den blev ännu bättre.
Att förklara en del som man aldrig själv har upplevt med dom orden, ja det är helt otroligt. Så jag satt på expeditionen inatt och fällde tårar när jag mer och mer närmade mig slutet, för jag visste vad som skulle hände och jag ville inte att det skulle ta slut.

 

Alla borde ha det avslutet som hon fick.

En bok jag kan rekomendera till alla.

Underbar!

Inga kommentarer: