fredag 31 oktober 2008

Vad ska tolkas?!

Vad ska tolkas och hur ska det tolkas?!
Det är nu mina stor bekymmer börjar i förhållandena.
Jag vet jag bara ska slappna och och flyta med men jag vågar inte släppa det taget, jag måste få tolka men samtidigt skadar tolkningarna mig...
Jag blir så osäker men jag vet inte hur jag ska få fram det till andra och jag vet inte helt hur andra ska göra för att jag itne ska börja så här. Jo egentligen vet jag det men det är inte normalt.
Så fort det sker en förändring i ett beteende börjar jag tolka, det mest logiska är att man går in i en annan fas i livet men det tänker jag inte på när jag börjar tolka. Jag är LIVRÄDD för att bli sårad igen, speciellt av denna personen.
Just nu känns det som om jag kan göra allt för att detta ska hålla, jag vill verkligen det. Men kommer min osäkerhet förstöra det? Och hur ska jag övervinna det?
Han vet att jag är osäker, men ibland tolkar han det som att jag är sur, men det är jag inte.
Han har själv sagt till mig att jag ska slappna av för han är det nåt som är osäkert eller han inte vill mer så säger han till.
Men då tänker jag så att på vägen till det att han har bestämt sig säger han ifrån då eller det är då jag får börja tolka?

Hunnit fundera på en massa sånt idag när jag passat affären, ja och självklart alla nätterna jag jobbat sista tiden för det är då jag är i mitt essä...

Tips och råd mycket välkommna!

Inga kommentarer: