onsdag 1 oktober 2008

Jag fick låna en ängel

Jag fick låna en ängel
för en stund,
en alldeles för kort stund.
Vi levde varje dag som om den vore den sista,
tyvär kom den för snabbt.
Jag trodde jag var beredd,
ändå fick jag tvivel,
jag har fortfarande tvivel.
Du togs bort från mig alldeles för tidigt.
Varje kväll minns jag våra stunder ihop,
Du kurade in dig i min mage varje kväll så jag skulle somna,
du tog hand om mig.
Jag kunde lita på dig att du alltid skulle finnas där.
Jag fick låna min ängel för en stund,
jag hoppades på att den skulle bli längre.
Men jag är tacksam för den tiden jag fick med min ängel, min bästa vän...
Nu är du i himlen, morfar tar hand om dig,
en dag kommer jag upp till dig och vi får vara tillsammans i all framtid, då är där inget som kan dela på oss.
Men jag vill ha min ängel här hos mig nu...
Men jag fick lära känna min ängel och ha honom hos mig in i det sista.
Min älskade ängel!

Inga kommentarer: