torsdag 3 april 2008

Fick en kommentar...

Jag fick en kommentar på mitt inlägg om att jag skulle bli en gammal nucka som gjorde mig glad. Att folk inte tror jag kan vara en elak människa som inte bryr sig.
Jag får ofta kommentarer av denna personen, kommentarerna hjälper mig att få ett leende på läpparna, hon skriver saker som ingen annan säger...

Har själv haft de känslorna i min kropp. Funkade två sekunder för jag är inte skapad till elakhet, det bara förgiftade mig.
Och jag tänkte samma om dig, DU! elak nuka..? Lycka till! Med den uppfattningen jag fått av dig så tror jag du får svårt att upprätthålla din nya elaka roll...
Men jag kan absolut förstå tanken. Varför ska man gå runt och vara snäll när det inte händer något ändå..? Men det gör det ju. Snällhet, värme och generositet är det bästa som finns.

Tack Tant brun, jag hoppas att du har rätt att jag inte kan vara en gammal nucka, för det vill jag inte vara... Jag ser mig själv som en person som ställer upp så långt det går iaf, sen får man inte alltid respons eller kanske rätt ofta man inte får respons men jag mår bra med mig själv att veta att jag är den som ställer upp. Dom som sen inte gör det, det får dom ha på sitt samvete...

1 kommentar:

Anonym sa...

Det är bra att vara en snäll människa men inte om det inte innefattar att vara snäll mot sig själv. Är du snäll mot dig själv kan du också vara snäll mot andra. Dumsnällhet är aldrig bra för själen. Kanske är det på den banan du råkat hamna... Jag vet inte, men du måste ta hand om dig.
Massa kramar.