lördag 1 december 2007

Man är värd det man vill ha...

Jag hade ett samtal med en vän.
En vän som är i sitsen jag själv har varit innan.
En som sitter fasst i ett förhållande med ett väldigt dåligt självförtroende, som så även jag var rädd att ta steget vidare.
Hon precis som jag har ett värdelöst självförtroende...
Men mycket handlar om att våga titta på dig själv och säga att du är vacker, du är värd precis allt det du vill ha.

Vi hade ett sms samtal igår om pojkar eller män.
Jag satt på en dating sida och uttryckte mig klumpigt om ett par personer där och det satte sig på hennes huvud och tycker nu att hon är den personen som är mindre värd och inte är värd dom pojkarna hon är intresserad av. Klart man är värd dom!!

Anlednignen att jag uttryckte mig klumpigt är att jag har en typ av fantasibild av den perfekta kille jag vill träffa...
Man har ju provat sig fram nu och jag tycker inte jag är värd att ha nåt halvtaskigt förhållande.
Låter kanske divig nu och det är säkert många som tycker det nu men jag tycker alla är värda det coh ska inte nöjja sig med någon man är halvnöjd. Förhoppningsvis är det en person du ska dela resten av ditt liv med, ingen du ska lära dig bli kär i utan du ska vara kär i personen.

Då sa hon att utseende är inte allt, nej det håller jag med om. Att visst är det charmigt med intiligens och allt det där andra, men du ska väl i alla fall tända personen och när du tittar på honom/ henne ska du vara stolt över personen. Annars finns det en risk att du kanske drar dig från att med honom/ henne...
Sen är det tur att alla tänder på olika utseende, det är därför det finns en åt oss alla om man bara vågar se och ta emot.

Det är den samlade bilden som är viktig...

Inga kommentarer: