lördag 28 mars 2009

Första buggtävlingen har gått av stapeln…

Igår fredag bar det av till Lidköping och Rörstrands open. Min och Bills första buggtävling. Vi hade min mamma Eva med som hejjarklack.
Vi åt ute på en italiensk resturang igår när vi kom upp till det underbart söta och finsa hotell. Alla rum induviduellt inredda i gammal bevarad stil. nya 066Kristallkrona i taket, och i det ena sovrummet var det nog 4 meter i taket.  Badrummet hade jag lätt kunnat ta med mig hem direkt. Vi kom i säng i bra tid (ja ibland är jag duktig). Klockan 8 tror jag att jag blev väckt, dags att äta en bra frukost. Gott!

Vi träffade det andra paret som också skulle tävla från danshuset. Vi bestämde vi skulle köra till Folkets park tillsammans. Nu började jag allt bli lite nervös…
När vi kommer dit fick jag en liten smärre chock. Hårspray yrde i hela lokalen, 10 åriga tjejer står och blir sminkade och stylade av sina föräldrar, helt plötsligt blev jag rejält nervös och kände mig totalt oförberedd.
Jag hade på mig det jag hade tänkt och hade väl sminkat mig sådär lagom. mitt stora problem tyckte jag var om jag skulle ha uppsatt eller nersläppt hår typ…

Där kommer helt plötsligt den värsta surprisen, som gjorde mig riktigt rejält nervös. Vi fick se vilka som skulle dömma, nu föll allt på plats. Jo vår egendanstränare och ägaren till vår dansskola skulle dömma oss plus en till. Shit.

Vi dansade in oss och provade golvet, finnemang…

Nu blir jag lite nervös till.
Såja nu är det vår tur, nummer 37.Dans

Det är ju inte mycket jag kommer ihåg mer än att vi dansar till  Lions sleep  tonight. Samt ägaren till danshuset hans pingvin skor såg ett par gånger under dansen…


Jahapp nu var det färdigt, nu kan jag inte göra mycket mer åt det.
Shit pritutdelning, var e Bill? Mamma hämta honom.
På tredje plats Linda och Bill!
Vårt fina pris, fasst i gult. Min nya favorit mugg.
PrisutdelningEn tredje plats på sin första tävling, inte illa enligt mig. 2 dommare ville ha oss som trea och en oss som tvåa.  

 

 

 

 

Varför utsätter man sig för detta?! Nu längtar jag tills nästa gång :D

Inga kommentarer: