onsdag 4 mars 2009

Landskrona lasarett

Min farmor e sjuk, inlagd sedan en vecka tillbaka.
Jag säger bara som så vilken himla tur man själv är inom vården så man kan sätta lite krav och pressa dom lite.

Mamma frågade vad dom hade för plan nu när dom inte kunde genomföra en gastroskopi, ja nje men vi tar varje dag som dom kommer, Men nån liten plan måste dom väl ändå ha. Så nu fick man säga ifrån lite.

En sjukgymnast ska tittå på henne imorgon få upp henne och gå lite, för piggare blir man inte av att ligga där i sängen alltid, gjorde hon iofs hemma med men då kan dom lika bra säga att hon är medicinskt färdigbehandlad och skicka henne någonstans.

Jag stod väl inte helt högt i kurs idag när jag nämnde att hon kanske inte kan komma hem igen utan får kanske komma till ett annat typ av boende.

Får se om jag klarar gå upp imorgon och få in e schemat att jag ska ner till ronden så jag får prata med doktorn också. Man e så van på jobbet att där alltid är en läkare någonstans i närheten men inte här minsann.
Här såg man bara en massa allmänt förvirrade sjuksköterskor och undersköterskor, då man ska vara rätt glad att dom kunde säga hej på svenska. Dom gamla kan ju itne förstå någonting. Absolut att dom också ska få jobba när dom kommer hit, men dom får ju kunna behärska språket med. Kul att läsa en journalanteckning efter dom *not*

 

Signatur

Inga kommentarer: