torsdag 5 mars 2009

Hurtig torsdag...

Snacka om att vara hurtig idag.
Klockan ringde 06.55, tvättiden börjar klockan 7. Ner och slängde in de 2 första maskinerna, dom tog ca 40 minuter. Så jag smiter upp i sängen tills klockan ringde igen :D

Så klockan 07.40 står jag och manglar mina sängkläder, japp jag e stolt.

Klockan 10 var jag på röntgen, ja jag fick en mycket sexig klänning.

Sen bar det av hemmåt igen (nej jag vet inte långt alls)
Damma, pusta insidan av fönstrena (ja än så länge) dammsuga, coh tvätta golven. Så nu har jag precis avnjutit min middag, heta räkor (se receptet nedanför)

Heta räkor:
Hacka vitlöksklyftor efter tycke och starkhet. Fräs det på stekjärnet tillsammans med Sambal oelek. När det legat och gottat sig häll på sån färdig pastasås baserad på tomat. Jag brukar använda med vitlöksmak men det är valfritt. Sen lägger du i sånna stora räkor så dom bara blir lite varma. Jag brukar ta bort svansen innan så man kan äta lite mer glamoröst.
Servera detta tillsammans med spagetti.
Smaklig spis!


Nu är det snart dags för hem och villa mässan i malmö, tåget går 15.10.

Signatur

Inga kommentarer: